FANDOM

„Wide Awake” - utwór amerykańskiej piosenkarki Katy Perry nagrany specjalnie na potrzeby filmue dokumentarnego zatytułowanego ''Katy Perry: Part of Me'' (2012), a także pochodzący z reedycji jej trzciego albumu studyjnego, Teenage Dream: The Complete Confection (2012). 22 maja 2012 roku został wydany
Katy Perry - Wide Awake single cover.jpg
nakładem Capitol Records jako drugi singel promujący wydawnictwo. W roku 2013 utwór otrzymał nominację do Nagrody Grammy w kategorii Best Female Pop Vocal Performance.

„Wide Awake” to ballada z elementami synthpopu oraz dance-popu, a jej tekst nawiązuje do regeneracji podmiotu lirycznego po rozstaniu się z bliską osobą. Odbiór utworu przez krytyków muzycznych był pozytywny, z których część chwaliła jego produkcję i dojrzałość artystyczną Perry. Piosenka osiągnęła duży sukces komercyjny, zajmując pierwszą pozycję wśród najpopularniejszych utworów w Kanadzie i Nowej Zelandii, a także drugą pozycję na Billboard Hot 100.

Premiera wideoklipu do „Wide Awake”, wyreżyserowanego przez Tony'ego T. Datisa, miała miejsce 18 czerwca 2012 roku. Sześć dni wcześniej, 12 czerwca, opublikowano jego trailer. Teledysk ukazuje Perry, błądzącą w labiryncie, z którego ucieka dzięki pomocy małej dziewczynki. Klip został nominowany do MTV Video Music Awards 2012 w trzech kategoriach: Video of the Year, Best Visual Effects in a Video, Best Art Direction in a Video.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki