FANDOM

Teenage Dream – trzeci studyjny album amerykańskiej piosenkarki Katy Perry wydany 24 sierpnia 2010, w Stanach Zjednoczonych, a 30 sierpnia w pozostałych krajach. Pierwszy singel z płyty California Gurls z gościnnym udziałem Snoop Dogga, został wydany 7 maja.

ProdukcjaEdytuj

Katy Perry rozpoczęła nagrywanie 13 października 2009. Pracowała z wieloma artystami i producentami, m.in. Guyem Sigsworthem, Dr. Lukiem, Ester Dean i Christoperem "Tricky" Stewartem, który powiedział magazynowi Rap-Up, że album będzie pop-rockowy oraz dodał, że to ważny projekt dla niego, ponieważ ma okazję by się wykazać.

30 kwietnia 2010, Katy powiedziała że to ostatni dzień nagrywania albumu i podziękowała producentom. 21 lipca po raz pierwszy zaprezentowano oficjalną okładkę albumu.

SingleEdytuj

California Gurls – pierwszy singel z płyty Teenage Dream. Pojawił się na nim gościnnie raper Snoop Dogg. Piosenka została wydana 7 maja 2010 roku przez amerykańskie radia. Piosenka osiągnęła duży sukces na całym świecie, osiągając pozycję pierwszą na amerykańskiej liście Billboard Hot 100, pozostając na tym miejscu przez sześć kolejnych tygodni. Osiągnął 5,137,000 pobrań w samych Stanach Zjednoczonych. Był również najlepiej sprzedającym się singlem cyfrowym w 2010 roku. W grudniu 2011, piosenka sprzedała 8,5 milionach egzemplarzy na całym świecie.

Teenage Dream – tytułowy utwór. Został wydany jako drugi singel z albumu 22 lipca 2010 roku. Piosenka stała się prawie tak samo popularna jak pierwszy singel z albumu. W USA, osiągnęła ona pozycję pierwszą i utrzymywała się na niej 2 tygodnie. W USA sprzedano ponad 4,003,000 kopii cyfrowych utworu.

Firework – utwór został wydany jako trzeci z albumu 26 października 2010 przez rozgłośnie radiowe w Stanach Zjednoczonych. Singel doczekał się wersji cyfrowej w dniu 2 listopada 2010r. Jak do tej pory, singel jest najlepiej sprzedającym się utworem Perry, sprzedając się w USA w ponad 5.274.000 kopii cyfrowych. Utwór sprzedał się w ok. 7 milionach egzemplarzy na całym świecie.

E.T. – singel, który został wydany w dniu 16 lutego 2011 roku. Na wersji singlowej, gościnnie pojawił się raper Kanye West. Teledysk do piosenki, został nakręcony w lutym 2011 roku, a jego światowa premiera odbyła się 31 marca 2011 roku. Piosenka zajęła pierwsze miejsce w USA na Billboard Hot 100 i spędziła na nim pięć kolejnych tygodni. Wszystkie wersje utworu zostały sprzedane w USA w 5.000.000 kopiach cyfrowych. Utwór sprzedał w ok. 6,5 milionach kopii na całym świecie.

Last Friday Night (T.G.I.F.) - utwór został wydany jako singel w dniu 6 czerwca 2011 r. Teledysk został wydany na całym świecie w dniu 14 czerwca 2011 roku. Dzięki temu utworowi, Perry przeszła do historii muzyki jako drugi artysta, który umieścił pięć singli na pozycji pierwszej na Billboard Hot 100 z jednego albumu. Piosenka sprzedała się w ok. 4,5 milionach egzemplarzy na całym świecie.

The One That Got Away - został wydany jako szósty singel z albumu. Piosenka została wydana 11 października 2011 roku. Utwór otrzymał generalnie mieszane recenzje od krytyków muzycznych. Teaser teledysku został wydany na początku listopada, a pełny teledysk miał swoją premierę 11 listopada 2011 r. 24 listopada, singel uzyskał pozycję w pierwszej dziesiątce notowania Billboard Hot 100, dzięki czemu "Teenage Dream" był pierwszym albumem historii Ameryki, z którego siedem singli znalazło się w Top 10.

ReedycjaEdytuj

Teenage Dream: The Complete Confection - reedycja trzeciego studyjnego albumu amerykańskiej piosenkarki Katy Perry wydana 26 marca 2012 roku w Stanach Zjednoczonych. Pierwszy singel z płyty Part of Me, został wydany 21 lutego tego samego roku.

TłoEdytuj

W styczniu 2012 roku ogłoszono, że "Teenage Dream" zostanie ponownie wydany pod nazwą "Teenage Dream: The Complete Confection", a jego premiera planowana jest na 26 marca 2012. Na albumie pojawiły się piosenki z poprzedniej wersji albumu, oraz inne nowe utwory.

Okładka i szczegóły dotyczące płyty zostały ujawnione w lutym 2012. Zawiera ona piosenki z poprzedniej wersji płyty oraz 3 pojedyncze remiksy: "E.T." (wraz z Kanyem Westem), "Last Friday Night (T.G.I.F.)" (z gościnnym udziałem Missy Elliott) i akustyczną wersję "The One That Got Away". Ponadto, album zawiera Megamix z sześciu singli.

SingleEdytuj

Part of Me - Pod koniec 2010 roku, demo piosenki wyciekło do internetu. Krytycy muzyczni porównywali piosenkę do poprzedniego singla Katy "California Gurls" z 2010 roku. Datę wydania singla ustalono na 21 lutego 2012. Utwór zadebiutował na pozycji pierwszej na US Billboard Hot 100.

Wide Awake - Ostatni singiel z ery "Teenage Dream". Piosenka została napisana na potrzeby filmu "Part of Me". Zdobyła miejsce drugie na amerykańskiej liście przebojów. Utwór został nominowany podczas Grammy 2013 jako Najlepsze nagranie pop.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki