FANDOM

„Firework” – piosenka napisana przez amerykańską piosenkarkę Katy Perry. Została wydany jako trzeci singiel z albumu Teenage Dream 26 października 2010 roku w formie dystrybucji cyfrowej. Perry uznała Firework za swoją ulubioną piosenkę z trzeciego albumu.
Firework (Katy Perry song).png

TeledyskEdytuj

Wideoklip został nagrany 28 września 2010 roku w Budapeszcie, a jego reżyserem jest Dave Meyers. Wideo otwiera Perry spoglądająca na miasto z balkonu, gdy śpiewa refren piosenki z jej piersi wystrzeliwują fajerwerki. W teledysku jest kilka wątków m.in. nieśmiała dziewczyna z nadwagą, która znajduje w sobie odwagę, by wskoczyć do basenu z przyjaciółmi, chłopak decydujący się na ujawnienie swoich homoseksualnych skłonności, dziewczynka chora na białaczkę, która wychodzi na ulicę mimo utraty włosów, napadnięty w ciemnej uliczce mężczyzna, który prezentuje przed bandytami swoje magiczne zdolności i chłopaka, który uspokaja kłótnie rodziców. Finałowa scena przedstawia młodzież tańczącą razem z Perry na dziedzińcu Zamku Królewskiego. Z ich ciał wystrzeliwują fajerwerki. Premiera teledysku odbyła się 15 października 2010 roku na kanale VEVO.

Do udziału w teledysku zostali zaproszeni europejscy fani Katy Perry (w tym 40 Polaków). Było to skutkiem kampanii reklamowej dla Deutsche Telekom (właściciela sieci Era, obecnie – T-Mobile), w której Katy Perry wzięła udział. Przez co jednocześnie piosenkarka została zobowiązana do dania koncertów we wszystkich 8 państwach objętych tym projektem. W Polsce mogliśmy ją zobaczyć 5 października 2010 roku w klubie „Stodoła” w Warszawie.
Katy Perry - Firework03:54

Katy Perry - Firework

Więcej z Fandomu

Losowa wiki