FANDOM

"California Gurls" – piosenka nagrana przez amerykańską wokalistkę Katy Perry, pochodząca z jej albumu Teenage Dream, wydana jako pierwszy singiel 11 maja 2010 w formie dystrybucji cyfrowej. Została napisana przez Katy Perry, Bonnie McKee, Calvina Broadusa, Benjamina Levina, Maksa Martina oraz Dr. Luke'a. W utworze gościnnie pojawił się raper Snoop Dogg. 
California Gurls cover.png

TeledyskEdytuj

Klip został wyreżyserowany przez Mathewa Cullena. Premiera teledysku odbyła się 15 czerwca 2010, a trwające trzy dni nagrywanie rozpoczęto 14 maja 2010. W teledysku Perry wciela się w pionka z gry Candyfornia, która łączy w sobie elementy pokera i gry planszowej. Sceneria natchniona jest częściowo przez przygody Alicji w Krainie Czarów i film Charlie i fabryka czekolady, a także przez grę planszową Candy Land, z której zaczerpnięto takie elementy dekoracji jak: lizaki, watę cukrową czy ciasteczka. Snoop Dogg pojawia się w teledysku jako król nazwany "Sugar Daddy", który więzi kilka młodych kobiet (Queens of Candyfornia). Wokalistka porusza się po planszy, odnajduje dziewczyny, a następnie je uwalnia. Następnie razem udają się na plażę, gdzie świętują zwycięstwo. Niezadowolony z tego faktu "Sugar Daddy" zwołuje swoją armię żelowych misiów i atakuje uciekinierki i ich wybawczynię. Wówczas Perry pokonuje wroga bronią z bitej śmietany przyczepionej do piersi. Klip kończy się ujęciem, w którym raper jest zakopany po szyję w piasku i podziwia piękno kobiet.
Katy Perry - California Gurls ft. Snoop Dogg03:55

Katy Perry - California Gurls ft. Snoop Dogg

Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki